قیمت تور باکو

تور باکو

قیمت تور باکو

تور باکو

سوغات باکو

انتخاب سوغات مناسب همواره یکی از دغدغه‌های گردشگران در درازا سفر بوده است؛ زیرا فلسفه خرید سوغات در درجه پیش درآمد تعبیه یادگاری از نزاکت آن منطقه و سپس، کاربرد آن در حیات روزمره است. نکته جالب پروا اینکه اختصاص بخشی از سررسید سفر برای گزینش و خرید هدایا و سوغاتی دوری ناپذیر است. اگر قصد سفر به باکو را دارید، به اثناء خرید باید توجه داشته باشید که گونه ها عرضه شده برای سوغاتی در این شهر از لحاظ کیفیت و بها حائز تنوع بسیاری بوده و حتی از فروشگاهی به فروشگاه سایر متفاوت است. اما در میان این تنوع، بعضی از اجناس به عنوان رایج‌ترین و مشهورترین سوغات شهر تاریخی باکو شناخته شده‌اند که در چهره رغبت می‌توان نمونه‌های مرغوب آن‌ها را از فروشگاه‌های سوغات واقع در ایچری شهر (Icheri Sheher) - ارگ باکو- برای تحفه سفر جاسازی کرد.


آهن‌رباهای تزئینی

سوغات باکو


امروزه، آهن‌رباها را به شکل دست موزه تزئینی می‌توان در همه‌جا به اخص بر روی یخچال آشپزخانه‌ها مشاهده کرد. از این ایده برای تهیه سوغات در سرتاسر جهان استفاده شده و نمادهای کشورها همانند بناهای تاریخی به شکل آهنربا به گردشگران عرضه می‌شود. وانگهی این نمادهای آهنربایی گزینه زیاد مناسبی برای هدیه به رفقا و آشنایان نیز هستند. در شهر باکو نیز نمونه‌های از این هدیه قشنگ مزین به تصاویری از جاذبه‌های توریسم آذربایجان به فراوانی یافت می‌شود.


کلاه و روسری

سوغات باکو


اگر علاقه‌مند به صنایع دستی و تعبیه سوغات سنتی آذربایجان هستید، صنعت منسوجات بهترین گزینش است؛ در شهر باکو می‌توان نمونه‌های بسیار قشنگ و با ارزشی از آنگونه روسری‌های ابریشمی منقش و رنگارنگ موسوم به کلاقیی (kelagayi) را تهیه کرد. این روسری‌های قشنگ و رنگارنگ با نقش بوته تزیین شده‌اند که نماد آتش در نزاکت آذربایجان است، زیرا آیین زرتشت (آتش پرستی) حائز قدمتی تاریخی در دانش این کشور بوده و نماد محافظت از ارواح شیطانی به احصاییه می‌رود.


ظروف سفالی

سوغات باکو


سفال نیز یگانه دیگر از انواع صنایع دستی رایج در آذربایجان است و گونه ها ظروف مشابه بشقاب یا کاسه و دسته‌های انار –یکی از نمادهای آذربایجان که در طباخی آذربایجان نیز جایگاه مهمی دارد- دو یا سه تایی و مزین به نقش‌های زیبا عرضه می‌شوند.


نقاشی رنگ روغن (neft painting)

سوغات باکو


نفت یکتا از منابع طبیعی و البته محل اصلی درآمد مملکت آذربایجان است. البته به جز درآمد اقتصادی به کارگیری نفت وارد گستره هنر نیز شده و منجر به برپایی سبک جالبی در نقاشی با نام نقاشی با نفت خام شده است. البته این نقاشی‌ها با استفاده از ترکیب رنگ‌های تهیه شده از روغن‌های گیاهی ترسیم می‌شوند و تصاویر آن‌ها بیشتر از مناظر طبیعی آذربایجان، بناهای تاریخی و ... الهام گرفته شده‌اند.


استکان‌های رنگی (Armudu Glass)

سوغات باکو


آرمودو یا استکان‌های رنگی در زمره یکتا از بهترین سوغات و البته صنایع دستی ارزشمند کشور آذربایجان قرار دارد و نمادی از نزاکت این مملکت به آمار می‌رود. بها این استکان‌ها از ۵ مانات -واحد پول آذربایجان- آغاز شده و در برخی موارد تا ۱۵۰ مانات به ازای هر عدد استکان (بسته به جنس استکان اعم از شیشه، چینی یا نقره) افزایش می‌یابد.


فرش دستباف

سوغات باکو


فرش احد سایر از سوغات قدیمی شهر باکو است که مردمان  آنجا خرید آن را به گردشگران توصیه می‌دهند و فروشگاه‌های فرش را می‌توان در جایجای شهر مشاهده کرد. البته در این باره نیز انواع مختلفی از فرش وجود دارد، ولی آذرخالچا (Azerkhalcha) قدیمی‌ترین و مرغوب‌ترین برند فرش در آذربایجان است که از سال ۱۹۲۸ فرش‌های مرغوب را به بازار عرضه می‌کند.


تخته نرد

سوغات باکو


تخته نرد علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی، حائز جنبه هنری نیز است و در جایجای ارگ باکو می‌توان تخته‌های چوبی دست‌ساز منقش به عکس ها سنتی باکو را نگریستن کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.