قیمت تور باکو

تور باکو

قیمت تور باکو

تور باکو

پوشش گیاهی ارمنستان


در ارمنستان نزدیک ۳۲۰۰ نوع گیاه می‌روید که خود موید گوناگونی آنهاست. تنوع نباتات حاصل ناهمواریها، خاک، آب و هوا و قرار داشتن ارمنستان میان  دو ناحیه ژئوبوتانیک است. اولی نواحی جنگلی و چمنزارهای قفقاز و دومی سرزمینهای بیابانی و نیم بیابانی ایران است.جنگلهای ارمنستان کوهستانی است و نزدیک ۱۲ درصد از اراضی این کشور را برپایی می‌دهد. بیشتر مناطق جنگلی در پهنه کوه‌ها و ارتفاعات ۵۵۰ تا ۲۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارند. عمده‌ترین درختان جنگلی ارمنستان عبارتند از: آلش، بلوط، کورکن و نیز درختان زیزفون، افرا، زبان گنجشک و... ارمنستان سرشار از درختان میوه جنگلی چون گلابی، سیب، گیلاس، گردو، گوجه، زغال اخته و زردآلو است.قله های آرارات و سبحان، از برفها و یخچال های طبیعی پوشیده شده است. از جانوران این منطقه شامل جوندگان و خزندگان، آهو، بز کوهی، قوچ و میش وحشی، خرس، ببر و کفتار نام برد.

شکوفه های زیبای کوه پایه های آرارت، آتشفشان ها، مناظر کیهانی با قله های مرتفع، چراگاه ها کوهستانی، دریاچه سوان با آرامی و زیبایی خاص خود، رودخانه های تند و خروشان، جنگل های انبوه دیلیجان ، جرموک، آزات و آرپا، رودخانه های زیبا با نمای سنگ طبیعی بازالت را می توانید تجربه کنید. کوه  زانگزوربا انبوهی از درختان انار وحشی و در ضمن درختان بادام، و نیز از باغ های بلوط در سیونیک و ویتس دزر می توانید لذت ببرید.

دمای هوا در ماه ژوئیه بیش از 40 درجه سانتیگراد و در ماه ژانویه به منفی 10 درجه سانتیگراد می رسد. مناطق جنگلی ارمنستان نسبتا گرم با آب و هوای نمناک هستند که در تابستان و زمستان کوتاه  است. مناطق کوهستانی این کشور نیز دارای آب و هوای معتدل است که حائز زمستان زیاد سرد و تابستان خنک هستند. بارش ها عمدتا در فصل بهار و در اوایل تابستان رخ می دهند. بیشترین میزان بارش در مناطق ورین خوتانان، کاپان و  سیونیک با بیش از 800 میلی متر رخ می دهد. مناطق نمناک نیز شامل لوری، سیونیک و تاووش هستند. مناطق مرکزی ارمنستان نیز تحت نفوذ آب و هوای معتدل و خشک قرار دارند. مغری و نویمبریان که مناطق جنوبی و شمال شرقی ارمنستان محسوب می شوند تحت هوای نیمه گرمسیری قرار دارند.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

تور ارمنستان پاییز 96 

تور ارمنستان مهر 96  

تور ارمنستان آبان 96    

تور ارمنستان آذر 96 

تور ارمنستان زمستان 96  

تور ارمنستان دی 96   

تور ارمنستان بهمن 96

تور ارمنستان اسفند 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

تور ارزان ارمنستان  

قیمت تور ارمنستان 

تور لحظه آخری ارمنستان

   بهترین قیمت تور ارمنستان  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.