قیمت تور باکو

تور باکو

قیمت تور باکو

تور باکو

جغرافیای باکو

باکو در ساحل غربی دریای خزر واقع شده است. در نزدیکی شهر، تعدادی از آتشفشان های نرخ تور باکو  گل گلی (Keyraki، Bogkh-bogkha، Lokbatan و دیگران) و دریاچه های نمکی (Boyukshor، Khodasan و غیره) وجود دارد.


آب و هوا

باکو دارای آب و هوای نیمه خشک آب و هوای معتدل (طبقه بندی اقلیمی Köppen: BSk) با تابستان های گرم و خشک، سرد و گاهی اوقات مرطوب زمستان و باد قوی در طول سال است. با این حال، بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر با این آب و هوا، باکو تابستان های بسیار گرم را نمی بیند. این عمدتا به خاطر عرض جغرافیایی شمالی آن و این واقعیت است که آن را در یک شبه جزیره در ساحل دریای خزر قرار دارد. باکو و شبه جزیره ای ابررسون که در آن واقع شده است، خشک ترین بخش آذربایجان است (میزان بارش در حدود 200 میلی متر (8 اینچ) در سال است). اکثر بارش های سالانه نور در فصول دیگر به جز تابستان اتفاق می افتد، اما هیچ یک از این فصل ها به ویژه مرطوب نیستند. در دوران شوروی، باکو ساعت های طولانی آفتاب و آب و هوای سالم خشک، مقصد تعطیلاتی بود که شهروندان می توانند از سواحل لذت ببرند یا در مجتمع های مجتمع شده ای که اکنون در معرض دریای خزر قرار گرفته اند، آرام شوند. گذشته از این شهر به عنوان یک مرکز صنعتی شوروی آن را یکی از آلوده ترین شهرهای جهان دانسته است. 


در همان زمان، باکو در طول سال به عنوان یک شهر باهوش بسیار بامزه به شمار می رود، از این رو شهر نام مستعار "شهر بادها" و بادهای خفیف، باد خزر شمالی سرد و گرم گیلار باد جنوبی در اینجا در همه فصول . در واقع، این شهر به خاطر قیمت تور باکو  طوفان های شدید برف زمستانی و بادهای خشن مشهور است. سرعت خزری گاهی به 144 کیلومتر بر ساعت می رسد که می تواند باعث آسیب به محصولات کشاورزی، درختان و کاشی های سقف شود. 


دمای متوسط ​​روزانه در ماه های ژوئیه و آگوست به طور متوسط ​​26.4 درجه سانتی گراد (79.5 درجه فارنهایت) است و در آن فصل بارش بسیار کمی است. در طول تابستان، خزری از بین می رود، باعث خنک شدن دلخواه می شود. زمستان سرد و گاهی اوقات مرطوب است، با میانگین دمای روزانه در ماه ژانویه و فوریه به طور متوسط ​​4.3 درجه سانتی گراد (39.7 درجه فارنهایت). در طول زمستان خزری از طریق توده های هوایی قطبی حرکت می کند؛ درجه حرارت در ساحل اغلب در زیر انجماد قرار می گیرد و آن را به تلخی سرد سرد می شود. طوفان های برف زمستانی گهگاه هستند برف معمولا طی چند روز پس از هر بار برف، ذوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.