قیمت تور باکو

تور باکو

قیمت تور باکو

تور باکو

اقتصاد شهر باکو

بزرگترین صنعت باکو نفت، و صادرات نفت آن، کمک زیادی به پرداخت بدهی های آذربایجان می کند. وجود نفت از قرن هشتم شناخته شده است. در قرن 10 میلادی، مسافر عربستان، مرود، گزارش داد که هر دو نفت سفید و سیاه به طور طبیعی از باکو استخراج می شوند.تا قرن 15، نفت برای لامپ ها از چاه های سطحی دستی گرفته شده بود. استثمار تجاری در سال 1872 آغاز شد و در آغاز قرن بیستم، میدان های نفتی باکو بزرگترین در جهان بود. در اواخر قرن بیستم، بسیاری از نفت خام در خاورمیانه خسته شده بودند و حفاری به دریای خزر گسترش یافت. تا پایان قرن نوزدهم قیمت تور باکو کارگران و متخصصان ماهر به باکو رفتند. تا سال 1900، این شهر دارای بیش از 3000 چاه نفت بود که 2،000 آنها در سطح صنعتی تولید نفت کردند. باکو به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید تجهیزات صنعت نفت قبل از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است. جنگ نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم برای تعیین اینکه چه کسی کنترل میدان های نفتی باکو را دارد، مبارزه کرد. پنجاه سال قبل از نبرد، باکو نیمی از عرضه نفت جهان را تولید کرد

در حال حاضر اقتصاد نفت باکو در حال گسترش است، با توسعه میدان گسترده آذری-چیره گونشلی (Gunashli آب شیرین توسط SOCAR، مناطق عمیق توسط یک کنسرسیوم به رهبری BP)، توسعه میدان نفتی شاه دنیز، گسترش از ترمینال Sangachal و ساخت خط لوله BTC.

بورس اوراق بهادار باکو بزرگترین بورس اوراق بهادار آذربایجان است و بزرگترین  قیمت تور باکو بازار در منطقه قفقاز است. تعداد زیادی از شرکت های فراملیتی در باکو مستقر هستند. یکی از موسسات برجسته ای که در باکو مستقر است، بانک بین المللی آذربایجان است که بیش از 1000 نفر کار می کند. بانک های بین المللی با شعبات در باکو عبارتند از:

آسمان خراش ها در باکو
برجهای شعله
برجهای شعله
برج Azersu
برج Azersu
برج SOFAZ
برج SOFAZ
گردشگری و خرید
باکو یکی از مهمترین مراکز توریستی در قفقاز است. هتل های این شهر در سال 2009 به مبلغ 7 میلیون یورو درآمد.  بسیاری از هتل های زنجیره ای بزرگ در شهر حضور دارند. باکو دارای بسیاری از نقاط توریستی و تفریحی محبوب مانند مرکز شهر Fountains Square، One و Thousand Nights Beach، ساحل Shikhov و سنگهای نفتی است. محله های باکو از یانار داگ، نقطه ای از گاز طبیعی است که همیشه درخشان است. با توجه به کتاب رکوردهای گینس، در تاریخ 2 سپتامبر 2010، با افتتاح میدان میدان ملی، باکو به بلندترین پرچم جهان تبدیل شد با این حال، در تاریخ 24 مه 2011، باکو تنها 3 متر (9.8 فوت) را به شهر دوشنبه در تاجیکستان از دست داد.

باکو چندین مرکز خرید دارد معروف ترین مراکز مرکز شهر عبارتند از: پارک بلار، Genclik Mall، مترو پارک، 28 MALL، Aygun و AF MALL. مناطق خرده فروشی شامل مغازه ها از فروشگاه های زنجیره ای تا بوتیک های بالا پایان.

این شهر در فهرست 2011 از گرانترین شهرهای جهان که توسط مشاور منابع انسانی Mercer ارائه شده است، 48TH در فهرست شده است.خیابان Nizami آن یکی از گران ترین خیابان های جهان است
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.