قیمت تور باکو

تور باکو

قیمت تور باکو

تور باکو

شهر باکو

باکو (/ bəkuː / bə-KOO، / bɑːkuː / BAH-koo؛ آذربایجان: Bakı، IPA: bɑcɯ]) پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان و همچنین بزرگترین شهر در دریای خزر و منطقه قفقاز است . باکو 28 متر (92 فوت) زیر سطح دریا واقع شده است، که این آن را کمترین پایتخت ملی در جهان و همچنین بزرگترین شهر جهان در زیر سطح دریا است. این در ساحل جنوبی شبه جزیره ای ابرزون در کنار خلیج باکو واقع شده است. در آغاز سال 2009، تور باکو جمعیت شهری باکو تقریبا بیش از دو میلیون نفر بود. رسما، حدود 25 درصد از کل ساکنان کشور در منطقه شهری باکو زندگی می کنند.


باکو به دوازده ناحیه اداری (مناطق) و 48 شهر تقسیم شده است. از جمله این شهرها در جزایر مجمع الجزایر باکال و شهر سنگهای نفتی است که در دریای خزر 60 کیلومتر (37 مایل) دور از باکو ساخته شده اند. شهر داخلی شهر باکو، همراه با کاخ شیرینشاه و برج خیمه، در سال 2000 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. طبق رتبه بندی سیاره ی تنها، باکو نیز در میان ده شهر برتر جهان برای زندگی شبانه شهر است.


این شهر مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی آذربایجان است. بسیاری از قیمت تور باکو موسسات بزرگ آذربایجانی در آنجا مستقر هستند. بندر تجارت بین المللی دریای باکو قادر به حمل دو میلیون تن کالاهای عمومی و خشک فله در سال است. [7] در سال های اخیر، باکو، محل مهمی برای رویدادهای بین المللی بوده است. این میزبان 57 مسابقه یوروویژن در سال 2012، بازی های اروپایی 2015، جایزه ی اروپایی یورو 2016، بازی های چهارمین همبستگی اسلامی و جایزه ی آذربایجان در سال 2017 را میزبانی کرد و یورو 2020 را برگزار خواهد کرد.


این شهر به خاطر بادهای خشن خود مشهور است، که در نام مستعار خود، "شهر بادها"

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.